Особливості податкового адміністрування для платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства
Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що для платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Платник) на період перебування у відповідному Переліку передбачено особливий порядок адміністрування. Зокрема, за таким платником закріплюється посадова особа територіального органу ДПС – комплаєнс-менеджер (п.п. 69.41.3 п.п. 69.41 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Порядок) затверджено наказом ДПС від 31.10.2024 № 788. Він регулює механізм закріплення посадової особи, а також консультаційну підтримку платника щодо виконання податкових обов’язків.
Згідно з Порядком (п. 1.6 розд. І), взаємодія здійснюється за вибором Платника: усно; дистанційно (включаючи відеоконференції).
Протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку територіальні органи ДПС призначають комплаєнс-менеджера та затверджують його повноваження (п. 2.1 розд. ІІ Порядку). У разі виключення Платника з Переліку або кадрових змін вносяться відповідні коригування упродовж 1–2 робочих днів. Повідомлення про закріплення комплаєнс-менеджера надсилається через електронний кабінет.
Згідно з розд. ІІІ Порядку, взаємодія охоплює:
консультування в зручній формі;
реєстрацію звернень у РМК (тип «ЗКМ»);
використання даних ІКС ДПС та додаткових джерел (особові справи, документи тощо);
надання структурованих, чітких і нормативно обґрунтованих відповідей (у разі потреби – протягом 5 робочих днів);
інформування Платника про наявні ризики, строки декларування та податковий борг;
проведення онлайн-комунікацій (відеоконференції через «Zoom Workplace»).
У разі надзвичайних обставин (форс-мажор, повітряна тривога) онлайн-комунікація переноситься (п. 5.3 розд. V Порядку). Для дотримання конфіденційності відповіді на телефонні звернення надаються після письмової згоди Платника.
Платник має право оцінити якість роботи комплаєнс-менеджера за шкалою від 1 до 10 балів (п. 8.1 розд. VIII Порядку). Електронну форму оцінки (J1325701 або F1325701) подають через електронний кабінет з використанням КЕП/УЕП.
Детальніше: https://tpd.tax.gov.ua.
Пресслужба Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі